Healing     
( Viden - healings og forløsnings teknikker )
Nedenstående vidensbase/indsigter er opsamlede gennem en årrække
og har været mig til stor glæde og fornøjelse, måske du kan have
glæde af dem også.
 Print fra pdf-fil  i A4 format 
 (16) 
Bevidst afslapning - fokusering og visualisering.
1.
Find en behagelig siddestilling, enten i en stol eller på gulvet, en stilling, du let kan holde i 10 eller 15minutter. Hvis det er muligt for dig, så hold rygsøjlen lige, fordi det giver en god energistrøm gennem din krop. Luk så øjnene, begynd at ånde roligt og langsomt, og tag ca. 20 langsomme, rytmiske, sammenhængende åndedrag, der når den øverste del af brystet.
 
2.
Slap af i kroppen. Føl, hvordan du bliver afklaret, rolig og stille. Rejs i din fantasi gennem kroppen, og slap hver del af. Afspænd ved hjælp af din bevidsthed fødderne, benene, lårene, maven, brystet, armene, hænderne, skuldrene, nakken, hovedet og ansigtet. Lad kæben hænge lidt, og afspænd musklerne omkring øjnene. Føl, hvordan du bliver endnu mere rolig. Tænk på en situation, hvor du følte stor indre fred, og bring denne følelse ind i din krop nu.
 
3.
Tænk med lukkede øjne på et rum i din bolig. Hvordan forestiller du dig det? Ser du det, som om du så det på et filmlærred, eller føler du, at du står i rummet og ser på det, som om du var der? Er der farver i rummet? Kan du genskabe den måde, møblerne står på? Husk et billede eller en følelse af rummet så levende som muligt i ca. 1 minut, og lad så dette billede eller denne følelse tone ud.
 
4.
Åbn øjnene. Tag den genstand op i hånden, som du har valgt. Se nøje på den, og læg mærke til dens farve, form, vægt, hvordan den føles, dens struktur og så mange andre detaljer, du kan. Læg efter nogle minutters forløb genstanden fra dig, anbring hænderne i den samme stilling, som da du holdt genstanden i dem, og luk øjnene. Genskab nu i din bevidsthed billedet af genstanden så detaljeret, du kan. Kan du med lukkede øjne forestille dig dens farve, form, vægt, struktur og følelsen, den gav dig i hånden?
 
5.
Tænk nu på en lille genstand, du ønsker at eje, og som du endnu ikke har. Brug til denne øvelse noget, du har set tidligere.
Forestil dig med lukkede øjne denne genstand så detaljeret, du kan.
Hvordan ville den føles?
Hvilken farve og form ville den have?
 
6.
Øv dig nu i at udvide din fantasis rækkevidde ved at tage den genstand, du lige har visualiseret, og forestille dig en, der er endnu bedre.
Hvordan føles det at forestille sig noget, der er endnu bedre end det, du troede, du kunne få?
Hvis den genstand, du først visualiserede, er lige præcis, som du ønsker dig, har du selvfølgelig ikke brug for at bede om noget bedre.
Det er imidlertid godt at øve sig i at udvide sin fantasis rækkevidde.
 

7.
Tænk på en genstand, du ønsker at bringe ind i dit liv.
Fokusér din bevidsthed.
Tænk i ét eller to minutter på denne ting, og luk alt andet ude.
Hvis der opstår nogle tanker, du ikke ønsker, så forestil dig helt enkelt, at du anbringer dem i en boble og lader dem svæve bort.

 
8.
Når du føler dig rolig og afslappet og er klar til at vende tilbage, skal du langsomt bringe din opmærksomhed tilbage til rummet.
Oplev og nyd din tilstand af ro og fred.
Se verden omkring dig fra dette lysere, klarere perspektiv.

Kilde: Ukendt
Top
Top